Ja, echt begonnen en meteen weer aftellen...

5 maart 2017 - Mount Keira, Australië

Hoi allemaal,

Alweer precies een maand een geleden sinds mijn vorige verhaaltje, en heb nu wel weer genoeg meegemaakt om weer wat te schrijven.

Zoals de titel misschien al doet vermoeden ben ik eindelijk begonnen aan mijn slaapstudie. Twee weken geleden de eerste deelnemers in het lab gehad, en de komende zal het erg druk worden. Het was erg leuk en niet eens alles misgegaan, dus dat scheelt weer;)

Daarnaast ben ik ook op TV geweest, hier in het lokale nieuws. Mijn begeleidster, Sarah, werd geinterviewd over onze studie! En ik was ook te zien als deelnemer aan een slaaponderzoek. Het was heel leuk om te doen, en ik moet zeggen dat het raar blijft om ingestopt te worden op je werk op maandagochtend 11 uur. Helaas mocht ik niet blijven liggen om te slapen...

Verder is het stressen van afronden ook al bijna aan de beurt, nog maar 2 maanden en dan moet ik alweer weg. En nog zoveel moet er gebeuren, maar dan kan ik wel eindelijk afstuderen!

Naast stage doe ik natuurlijk ook nog genoeg andere dingen. In mijn huis wordt het steeds gezelliger, nu we met z'n drieën zijn. Ik ga regelmatig even winkelen met Maddy en zal mijn nieuwe huisgenoot Christine kennis laten maken met Hollands koken. Een goed begin is gemaakt met een appeltaart, helaas zelf niet kunnen opeten, want ze had een BBQ waar die helemaal is opgegaan. Dus ik ga gauw een nieuwe reden vinden om er een te bakken!

Ook ga ik nu regelmatig naar optredens in de unibar! Erg leuk, vaak geen idee wie er speelt, dus soms ongemakkelijk moment als je iemand van de hoofdact een bandje om wilt doen, oeps! Maar ontmoet daar ook nieuwe mensen en ontdek steeds meer Australische muziek die ik NL ook zeker nog blijf luisteren:) Vorige week een band ontdekt die zo gaaf was! Helaas was het zo'n beetje hun laatste optreden ooit, maar heb het gezien!

Vorige week heb ik ook weer een lange en geweldige wandeling gemaakt met de wandelclub hier. We zijn de hele dag onderweg geweest en hebben het national park vlakbij van noord naar zuid gelopen via de Royal Coastal walk. Het was een natte dag, met miezer en wind en voor Australische doen ook best koud. Maar dat maakte niet uit, het was mooi en ver. Aan het einde wilden mijn knieën niet meer, en m'n voeten waren ook niet heel blij, maar het was het zeker waard! Hopelijk binnenkort nog zo'n wandeling! Gelukkig is het niet meer heel heel heel warm, dus die kans is wel groter:)

Heel veel groetjes,

Marike

1. Hannie:
    hoi Marijke,
    fijn dat je het zo naar je zin hebt en zoveel leuke dingen onderneemt. heb nog steeds heimwee. nog veel plezier de laatste maandjes en succes met je project
    liefs Hannie
    t
  2. Mam:
    Ha Marijke
    Leuke verhalen en fotos weer.
    Ik verheug om het echt te komen zien.
    Xxx mam
  3. Tonny Noel:
    5 maart 2017
    Wat een leuk leven heb je nu daar. In het begin ken je niemand maar nu al veel vrienden gemaakt. Ik dacht dat het daar nog steeds zo heet was maar de laatste wandeling met foto's laten regen zien. En dan komen je ouders ook nog.