Testnachtje en nu echt bijna beginnen!

5 februari 2017 - Wollongong, Australië

Hoi :)

Omdat er weer wat gebeurd is en het te warm is om actief te zijn een nieuw verhaal!

Goed nieuws! Ik ga nu echt bijna beginnen met mijn experimenten! Geen grapje, zoals sommigen weten zit het er al een tijdje aan te komen, maar over een week zal ik echt beginnen. Alles is bijna binnen en de protocollen worden afgemaakt, en dan kunnen we eindelijk testen!

Om mezelf goed te kunnen in de testpersonen heb ik zelf ook een nachtje in het lab geslapen met alle electroden en draden die er zijn. En dat zijn er veel! haha.Het was een gezellige avond, want niet al te serieus natuurlijk;) Naomi hielp mij, ze is net afgestudeerd en wist me genoeg te vertellen over Australische popmuziek. Ze wist gelukkig ook Blof en Guus Meeuwis te waarderen zonder enig idee te hebben wat ze zongen :P Het slapen zelf was niet echt comfortabel, en als ik naar mijn resultaten kijk, ben ik ook een flinke periode wakker geweest midden in de nacht haha, best interessant!

Maar over een week voor het eerst als 'echte' slaaponderzoeker aan de slag! Ik ben benieuwd hoe het zal zijn. Van de week nog een interessant artikel gezien over slaap en ritmes, de link staat hieronder:

Natuurlijk ook weer dingen gedaan buiten stage om, niet al te veel, want het is erg warm! Ik heb een nieuwe huisgenoot, een aardig meisje uit China die redelijk Engels spreekt. Soms wel lastig om een gesprek te voeren, vooral als ze je de helft van tijd heel erg vragend aankijkt :/ . Maar wel fijn een extra persoon in huis te hebben en gezellig mee te kunnen kletsen.

Daarnaast heb ik een pubquiz (of trivia night zoals ze het hier noemen) gedaan met collega's. Het was erg gezellig, helaas wisten zij niet veel meer van de algemene kennis over Australië dan ik, dus niet gewonnen... Toch was het gezellig en ik heb bier kunnen proeven dat in Wollongong gebrouwen is, wat wel erg lekker was:)

Om meer mensen buiten stage te ontmoeten en gewoon meer te doen, ben ik bij Unicrew gegaan. Dat is een club van studenten die vrijwilligerswerk doen op de campus, klinkt misschien duf, maar is echt heel gaaf! Want je mag dan ook helpen bij concerten die worden gegeven in de Unibar op campus:) Gisteren was mijn eerste keer, en na 3 uur en 600 polsbandjes had ik toch een gratis concert! De band kende ik niet, maar was cool, het meeste heb ik me verbaasd over alle mensen daar, want die gingen helemaal uit hun dak (met crowdsurfen inbegrepen).

Dus hopelijk gauw weer daar aan de slag!

Dit was het voor nu, er zijn ook weer wat foto's;)

Groetjes Marijke

1. Tonny Noel:
    7 februari 2017
    Je gaat al echt inburgeren in Wollongong. Meegedaan met het slaapexperiment dat hier op tv een paar maanden geleden ook te zien was. Ga ook even kijken naar die link. En bij Unicrew gegaan. Leuke ervaringen. En dat het daar nu zo heet is. Wij gaan weer een paar dagen vorst tegemoet.
    Wens je veel plezier als je binnenkort echt gaat beginnen.