Walvissen en m'n grote zus op bezoek:)

22 november 2016 - Mount Keira, Australië

Hoi allemaal,

Om jullie op de hoogte te houden van mijn 'avonturen', een nieuw verhaal van mijn kant.

Na de eerste rustige week op stage, is het nog steeds best rustig, maar krijg gelukkig steeds meer te doen. Nog niet met het onderzoek begonnen, maar voorbereidingen zijn in volle gang en leer langzamerhand steeds meer.

Naast stage is hier genoeg te doen, dus ik vermaak me wel. Ik ben gaan spinnen op de sportschool, wat erg leuk is:) En nee, ik fiets nog steeds niet op m'n fiets, want de banden willen niet opgepompt worden... Ergens ook niet erg, want dan kan ik nog even trainen voor de heuvels hier tijdens spinles;)

In mijn derde weekend hier, heb ik zondag mijn eerste wandeltocht hier gemaakt. Een heel avontuur, want ze houden hier niet van duidelijke wandelroutes, maar erg mooi! Het was een wandeling langs de kust en over het strand, met prachtig weer! Goed, ben een beetje verdwaald.. waar ik een slang tegenkwam die gelukkig gauw wegglibberde (pfiew).. Maar daardoor ook walvissen gezien! Wat echt supergaaf was. Ze zwommen dezelfde kant op als ik liep, dus heb ze bijna de hele wandeling kunnen volgen:) Ik eindigde in Kiama, een leuke plaats, met een blowhole(een plek in de rotsen waar water uitspuit bij hoge golven). Helaas gebeurde er niets en ben ik gauw naar huis gegaan om de laatste bus te halen:)

Het vierde weekend hier was een serieus hoogtepunt: mijn grote zus was hier! Best wel kort, maar we hebben the Gong goed verkend! Zaterdag, na een rustige ochtend en veel foto's uit Nieuw-Zeeland:), zijn we eerst naar de uni gelopen. Na een rondleiding en een fotosessie met volgens en het gebouw waar ik werk, zijn met de bus richting strand gegaan. Erg leuk, en in de haven zagen we pelikanen! wat ook weer supergaaf was! Na de middag in de stad te hebben rondgelopen en drankje te hebben gedronken, gingen we op zoek naar een restaurant. We kwamen uit op een leuke plek, maar iedereen zag er nogal 'fancy'uit. (wij niet echt) Gelukkig werden we wel nog gewoon bediend en we konden natuurlijk onze ogen uitkijken:)! Op de weg terug, lopend want de bus ging niet meer, zagen we nog een vliegend dier, mega-vleermuizen! Erg spannend, en ik had niet eens een string bij me(oeps!). Gelukkig bleven ze hoog in de lucht:)

Zondag was ook gezellig, maar minder leuk, Lisette moest naar huis... Gelukkig relaxed afscheid kunnen nemen op het vliegveld en waren we op tijd:) 's Avonds gezellig met mijn huisgenoot gegeten, dus dat scheelt ook weer. Nu helaas weer aan het werk, want ik ben hier echt niet alleen maar op vakantie....

Cheers,

Marijke

1. Loes Elemans:
    23 november 2016
    Klinkt allemaal leuk :)! Hopelijk wordt stage ook snel iets interessanter... Wat ik me wel afvraag: wat is een vleermuis-string? :P

Cheers! X
  2. Tonny Noel:
    25 november 2016
    Weer leuk om te lezen. En wat een bijzondere dieren hebben ze daar; de walvissen die met je mee zwommen. Kan het zijn dat je voor de fiets een speciaal ventiel moet hebben om op te pompen?
    En geweldig dat Lisette bij je was. Geniet van alles.