Het is alweer zomer :)

6 november 2016 - Mount Keira, Australië

Hoi :),

Er is weer een week voorbij en ik heb natuurlijk weer genoeg meegemaakt in die eerste week. Want ja, alles is nog nieuw hier;)

Om te beginnen wil ik even zeggen dat het hier hééérlijk weer is. Nog geen regen gezien en al meer mooie zomerdagen gehad dan in Nederland in heel juni en juli bij elkaar! Oke, genoeg over het weer;)

Deze week ben ik begonnen op stage. Zoals jullie waarschijnlijk weten, ga ik werken aan een slaapstudie. Voor dat ik daaraan kan beginnen , moest ik natuurlijk eerst iedereen leren kennen. Nou ja, de paar mensen waarmee ik komende maanden samen zal werken. Mijn begeleider Sarah gaf me als eerste een rondleiding over de campus, de belangrijkste plekken waren volgens haar de unibar en een koffietent. Nog niet veel gedaan afgelopen week, wat erg fijn was, kon ik even over mijn jetlag heen komen. Om een idee te geven wat onderzocht wordt tijdens slaap studies, hieronder een link van een TEDtalk over slaap. Een filmpje van 20 minuten van een inspirerende onderzoeker, dat mijn begeleider ook aan mij liet zien.

Naast stage heb ik hier natuurlijk ook genoeg ontdekt. Zoals dat de weg naar de stage langer is dan ik dacht :P. Maar halverwege zit wel een supermarkt, dus dat is erg fijn:) Overal zijn kaketoes, nog steeds heel raar. Ook weet ik nu waar goedkope groenten te koop zijn, en dat de bus naar het strand voor mijn huis stopt! Dit weekend weer naar het strand geweest, nu nog beter weer:) De hele stad was overspoeld door wielrenners, zelfs in Utrecht is het tijdens de spits rustiger met fietsers... Volgens mij was er wedstrijd of sponsorfietstocht, maar zag er wel grappig uit.

En om al het lopen en bussen toch wat meer te vermijden, heb ik besloten te proberen te gaan fietsen. De hoge heuvels en links rijden worden nog een avontuur, maar moet gelukkig een helm op, dus maak je maar geen zorgen! (foto van de helm is toegevoegd, en ja het is een idiote foto). De fiets en helm kon ik van mijn huisbaas lenen, wat erg fijn is! Dus hopelijk volgende week geen bericht van mij post fiets ongeluk;)

Voor de rest nog mijn adres en mijn Australische nummer:

13 Spring street

Mount Keira, 2500 NSW

Tel.: +61415 858 420

Heel veel groetjes,

Marijke

PS. Foto's staan weer tussen foto's

1. Tonny Noel:
    6 november 2016
    Ben er blij mee dat ik kan lezen wat je allemaal beleeft. Die kaketoes bv die zo maar door de lucht vliegen. Toevallig was er vorige week op tv ook een programma over slapen. Las ook nog wat van die wetenschapper over slapen. BV dat ouderen minder slaap nodig zouden hebben maar dat hangt van de leeftijd af.
  2. Mam:
    6 november 2016
    Hoi Marijke
    Leuke update. Het klinkt goed daar. Zeker het weer.Hier wordt het maar 6 graden brrr.
    Die helm staat je flitsend ;) Ga zeker de tedtalk bekijken.Xxx mam
  3. Manon:
    21 november 2016