Het begin

Hoi allemaal:)

Op donderdag 27 oktober was het eindelijk zover, ik ging naar Australië!! Samen met mijn zus een dag lang op vliegvelden en in vliegtuigen doorbrengen. Het vliegen was op zich al een hele nieuwe ervaring, aangezien ik nog nooit buiten Europa was geweest. Gelukkig waren we met z'n tweeën, dat scheelde een hele hoop!:)

Aangekomen in Sydney viel de douane enorm mee, gelukkig! We konden zo doorlopen en waren we opeens in Australië. Om negen uur waren in het hotel, waar we goed hebben geslapen en heerlijk hebben gedoucht. De volgende ochtend scheidden onze wegen. Lisette ging Sydney in en daarna die avond verder naar Nieuw Zeeland.

Zelf ging ik met de trein naar Wollongong, wat een erg mooie rit was. In Wollongong werd ik opgehaald door mijn huisbaas en meteen naar mijn kamer gebracht, ook erg fijn! Mijn kamer is klein maar fijn en de rest van het huis is redelijk groot. Ik heb twee Aziatische huisgenoten die allemaal een grotere voorraad aan eten hebben opgebouwd dan ik ooit heb gehad. Dus was even zoeken naar ruimte voor mijn spullen :P.

De eerste heb ik nu besteed aan dingen kopen en inrichten en natuurlijk de stad verkennen! Het is hier echt anders dan in Nederland. 's Nachts oerwoudgeluiden van alle vogels hier, die ik alleen nog in de dierentuin had gezien. Overdag een wandeling gemaakt door de stad, en toen zag ik kaketoes, papegaaien en andere vogels, waarvan 1 dacht het leuk was mij aan te vallen (ben maar gauw doorgerend!). Het strand is ook erg mooi, maar naar rechts moet je niet kijken. Daar staan alle kolenfrabrieken aan de zee, die duidelijk te zien zijn.

Het weer is natuurlijk al prachtig(al schijnt het tegen te vallen voor deze tijd van het jaar). Dus hoop dat het blijft tegenvallen, want het is warm zat!(28 graden!!)

Morgen ga ik beginnen met stage, dus ben benieuwd!!

Cheers,

Marijke

Ps. Foto's staan bij foto's

1. Loes:
    30 oktober 2016
    Yay!! Eindelijk aangekomen in het verre Australië! Leuk om je ervaringen te gaan lezen de komende tijd :). Heel veel succes op je eerste stagedag! Xoxo Loes
  2. OmA:
    30 oktober 2016
    Je reis blog ontdekt.je bent nu in Australië, ben benieuwd nAar je verdere avonturen
  3. Mam:
    30 oktober 2016
    Leuk Marijke om je blog te lezen Die kaketoes herinner ik me maar ik zag er niet zoveel bij elkaar . Liefs mam
  4. Mam:
    30 oktober 2016
    En naruurlijk veel succes morgen met je 1e stagedag.
  5. Lisette:
    30 oktober 2016
    Wauw! Dit is zo gaaf marij. Leuk opgeschreven ook:) hopelijk zijn de vogeltjes er over drie weken ook nog:) x